سجام رایگان و احراز هویت مجانی

ثبت نام رایگان سجام

سجام رایگان - احراز هویت رایگان - کدبورسی رایگان

 

عملکرد فوق‌العاده بورس در یکسال اخیر و رشد خیره‌کننده شاخص از ابتدای سال تاکنون از یکسو و رکود بازارهای موازی از سوی دیگر باعث سرازیر شدن سیل نقدینگی به این بازار جذاب شده است. استقبال فراوان از عرضه اولیه‌ها و حمایت دولت و مقامات بازار سرمایه از این بازار باعث شده تا جذابیت بورس همچنان بیشتر از سایر بازارهای موازی باشد و تقاضا برای فغالیت در بورس افزایش پیدا کند. به طور خلاصه همه فعالین در بورس جهت انجام معاملات سهام نیاز است که کدبورسی داشته باشند که این شناسه که منحصر به فرد است. همچنین برای دریافت کد بورسی باید در سامانه سجام ثبت‌نام و مراحل احراز هویت را طی کنید. این راهنما به صورت کامل به آموزش این سه مرحله می پردازد. در آخر نیز به شما روش دریافت پاداش 10000 تومانی را نیز آموزش می دهد.

 

کد بورسی چیست؟

بر اساس قانون بورس، برای حضور در بازار و انجام معامله هر فرد نیازمند یک کد بورسی است. کدی که همانند کد ملی یکتا بوده و مختص یک نفر است. این کد از سه حرف فارسی و ۵ رقم تشکیل شده است و توسط کارگزاری صادر می‌شود.

متقاضیان ورود به بورس بعد از دریافت کد بورسی ( که کد سهامداری نیز تامیده می‌شود) می‌توانند از طریق نرم‌افزار معاملات آنلاین نیز به خرید و فروش سهام مختلف بپردازند.
برای دریافت کد بورسی باید به صورت حضوری یا غیرحضوری (آنلاین) به کارگزاری مراجعه کرد و در آنجا درخواست داد. اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی، داشتن شماره حساب بانکی و شماره شبا به نام فرد متقاضی، تکمیل فرم مشخصات مشتریان حقیقی، ارائه آخرین مدرک تحصیلی ( اختیاری ) و تکمیل فرم درخواست کد معاملاتی آنلاین، مدارکی است که برای دریافت کد بورسی، باید انجام شود.

به طور معمول صدور کد بورسی پس از ارائه مدارک لازم به صورت اینترنتی در کارگزاری‌ها زمان کمتری نسبت به حالت حضوری خواهد برد. کافی است به وبسایت کارگزاری‌ها مراجعه کرده و پس از تکمیل مشخصات و بارگزاری مدارک، برای احراز هویت به دفاتر منتخب پیشخوان دولت یا شعب کارگزاری مراجعه کنید.

برای اینکه فردی بخواهد در بورس معامله کند، درخواست کد بورسی تنها کافی نیست و باید هر فرد در سامانه سجام بورس خود را ثبت نام کند. اگر چه درخواست کدبورسی هیچ هزینه‌ای ندارد اما در مراحل ثبت نام سجام و احراز هویت آن ، متقاضی باید هزینه‌ای را برای این خدمت پرداخت کند.

 

سامانه سجام چیست؟

سامانه سجام در واقع مخفف «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان» است که زیر نظر سازمان بورس و با هدف ایجاد یک سامانه فراگیر و ارائه خدمات بهرت و سریع‌تر به سرمایه‌گذاران ایجاد شده است.

از شهریور ۱۳۹۷ تمام سرمایه‌گذاران ملزم به ثبت مشخصات خود در این سامانه هستند. در واقع هر فرد برای ورود به بازار سهام نیز پیش از گرفتن کد بورسی باید مشخصات خود را در این سامانه ثبت کرده و پس از گرفتن کد رهگیری و احراز هویت به کارگزاری مراجعه کند. معمولا پس از تکمیل اطلاعات در سامانه، پیامکی به شما ارسال خواهد شد تا با مراجعه به یکی از شعب منتخب دفاتر الکترونیک دولت یا کارگزاری‌ها، مراحل نهایی را انجام دهید تا ثبت اطلاعات شما در سامانه سجام نهایی شود.

از مزایایی که برای سامانه سجام برشمرده‌اند می‌توان دریافت راحت سود مجامع، ثبت نام آسان در کارگزاری‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری، امکان ویرایش سریع اطلاعات و مشخصات شخصی و دسترسی به تمام سرویس‌های بازار سرمایه مانند تغییر کارگزار ناظر اشاره کرد.

 

چطور در بورس و کارگزاری ها ثبت نام کنیم؟


گام اول : دریافت کد سجام 


برای ثبت نام در کارگزاری لازم است که حتما کد احراز هویت سجام داشته باشیم. گرفتن کد سجام عملیات آسانی است. کد سجام یک شناسه احراز هویت است و برای هر فرد تنها یکبار صادر می شود.

این مرحله در سامانه سجام 10000 تومان هزینه دارد.


گام دوم : ثبت نام در کارگزاری


بعضی از کارگزاری ها و دفاتر پیشخوان دولت عملیات ثبت نام در کارگزاری ها را انجام می دهند با توجه به شلوغی کارگزاری ها و دفاتر پیشخوان ممکن است وقت زیادی برای تکمیل این مرحله لازم باشد ولی حتما نیاز نیست که به دفاتر کارگزاری و دفاتر پیشخوان مراجعه شود چون تمام مراحل ثبت نام به صورت آنلاین نیز قابل انجام است.


گام سوم : تکمیل ثبت نام و احراز هویت سجام


بعد از ثبت نام کد سجام، باید احراز هویت سجام انجام شود. احراز هویت به صورت حضوری انجام می شود یعنی برای تطبیق اطلاعات و تکمیل ثبت نام باید به دفتر یک کارگزاری و یا یک شعبه دفتر پیشخوان دولت مراجعه کنید. برای احراز هویت سجام و ثبت نام در کارگزاری لازم است یک سری از مدارک شناسایی را همراه داشته باشید. این مدارک شامل اصل و کپی شناسنامه، اصل و کپی کارت ملی می شود.

نکته قابل توجه این است که می توان برای احراز هویت سجام و ثبت نام در کارگزاری نیازی به دو بار مراجعه جداگانه نیست و می توان هم زمان به کارگزاری یا دفتر پیشخوان مراجعه کرد.

این مرحله احراز هویت سجام  5000 تومان هزینه دارد.


 

 

چگونه همه این سه مرحله را در کارگزاری آگاه رایگان انجام دهیم ؟

 

هزینه ثبت‌نام و احراز هویت برای دریافت کد سجام جمعاً 15000 تومان است که در صورتی که از طریق سامانه آگاه اکسپرس ثبت‌نام کنید فرم های سجام نیز از طریق سامانه آگاه اکسپرس برای شما رایگان پر می شود و نیازی به پر کردن دوباره فرم ها در سامانه سجام ندارید و پرداخت 10000 تومان ورودی سجام مجانی می شود و چنانچه احراز هویت سجام را در شعب کارگزاری آگاه به به عنوان یکی از مراکز احراز هویت سجام انجام دهید، احراز هویت نیز رایگان خواهد شد و  پرداخت 5000 تومان احراز هویت نیز در دفاتر کارگزاری آگاه مجانی می شود.

آغاز ثبت نام رایگان آنلاین سامانه سجام در کارگزاری آگاه از این لینک

به نظر مولف این مقاله بهترین روش ثبت نام و دریافت کد بورسی ، روش آنلاین است . چون شما یکبار به طور کامل فرم ثبت نام خود را پر میکنید و پس از اتمام با مراجعه به کارگزاری یا دفاتر پیشخوان آن را تایید و امضا می نمایید . با این روش دیگر رفت و آمد غیر ضروری نخواهید داشت و در وقت و هزینه های خود صرفه جویی می کنید .

نکته ی مثبت دیگر ثبت نام آنلاین این است که اگر شما در هر مرحله از ثبت نام با وقفه مواجه شوید و یا در آن لحظه به طور مثال کد پستی خودتان را ندانید ، در بازگشت مجدد به پنل ثبت نام پس از رفع نقص و یا بدست آوردن اطلاعات ، میتوانید ثبت نام خود را از همان جایی که قطع شده بود ادامه دهید و نیازی نیست مجددا از اول این کار را شروع کنید

در سایر روش های ثبت نام شما برای دریافت کد بورسی باید مبلغی را جهت ثبت نام و احراز هویت سجام پرداخت کنید که به نظر مولف غیرضروری است

آغاز ثبت نام رایگان آنلاین سامانه سجام در کارگزاری آگاه از این لینک

برای دریافت کد بورسی از کارگزاری آگاه با مزایای زیر میتوانید آموزش را مرحله به مرحله دنبال کنید

 

 

هزینه ثبت‌نام و احراز هویت برای دریافت کد سجام جمعاً 15000 تومان است که در کارگزاری آگاه این دو مرحله رایگان انجام می شود

 

 

مزایای دیگر دریافت کد معاملاتی آنلاین از کارگزاری آگاه :

 

 اعتبار خرید سهام تا۶۰% پورتفوی
 وام قرض الحسنه تا۷۰% پورتفوی
 تخفیف نقدی 10 تا 25 ٪ در کارمزد معاملات سهام وآتی سکه
 تا۶۰ ٪ تخفیف کلاس های آموزشی تحلیلی
 تا۸۰ ٪تخفیف بسته مشاوره وتحلیلی
 نرم افزار معاملاتی زیبا و پرکاربرد
 جایزه نقدی 10 هزارتومان پس از تکمیل ثبت نام

 

برای دریافت جایزه نقدی به گام آخر مراجعه کنید و عضو باشگاه مشتریان کارگزاری آگاه شوید.

آغاز ثبت نام رایگان آنلاین سامانه سجام در کارگزاری آگاه از این لینک

درصورتی که از کارگزاری های دیگر کد معاملاتی دارید بازهم می توانید با دریافت کد معاملات انلاین آگاه از مزایای آن استفاده کنید

 

آموزش تصویری ثبت نام کدبورسی و سجام رایگان و احراز هویت رایگان در کارگزاری آگاه :

 

مطابق با تصاویر زیر مرحله به مرحله فرایند ثبت نام خود را پیش ببرید . در هر مرحله چنانچه نیاز به توضیحات بیشتری باشد به طور کامل زیر همان تصویر میتوانید توضیحات مرتبط را مطالعه کنید

 

مدارک لازم: اسکن صفحه اول و صفحه توضیحات کارت ملی و اسکن مدرک تحصیلی ( اختیاری )

حساب بانکی: شماره حساب بانکی و شبا و نام شعبه و کد شعبه و استان و شهر ( در اینترنت مشخصات شعبه را سرچ کنید )

توجه 1: کادرهای دارای علامت سبز مربوط به سامانه سجام و کادرهای ستاره دار مربوط به کارگزاری آگاه است و هر دو نوع کادر ها باید پر شود.

توجه 2: کارگزاری به طور پیوسته نوشته ها را برای جذب مشتری تغییر می دهد اما مراحل را تغییر نمی دهد و فرقی ندارد.

 

گام اول :

 

از لینک زیر به مرحله اول از ثبت نام در کارگزاری آگاه وارد شوید:

 

لینک ورود به سامانه کدگیری کارگزاری آگاه به آدرس https://ex.agah.com/

 

 

گام دوم:

سجام رایگان

نکته: ممکن است نوشته های عکس ها کمی متفاوت باشند. از این نظر نگران نباشید. به طور کلی مراحل تفاوتی ندارند و کارگزاری برای جذاب کردن تغییراتی را در نوشته ها اعمال می کند.

 

ابتدا روی تب ثبت نام کد معاملاتی اوراق بهادار و سجام کلید کنید و بعد در پایین صفحه روی دکمه ی ثبت نام دریافت کد اوراق بهادار کلید کنید.

 

گام سوم:

سجام رایگان

الف) گزینه ادامه:

ثبت نام با حساب بآشگاه به این صورت که در صورتی که پیش از این عضو بآشگاه مشتریان کارگزاری آگاه (به آدرس Bashgah.com) بوده‌اید با انتخاب گزینه “ادامه” می‌توانید علاوه‌بر ثبت‌نام و دریافت کد معاملاتی به صورت آنلاین، کلیه موارد از جمله امتیاز و ریال خود را که پیش از این در بآشگاه کسب کرده‌اید، حفظ کنید.

 

با انتخاب این گزینه لازم است با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور حساب بآشگاه خود، ثبت نام کد بورسی را شروع کنید.

مشتریان جدید به گزینه ب مراجعه کنید.

 

ب) گزینه ثبت نام جدید:

در غیر این صورت درصورتی که قبلا عضو باشگاه نبوده اید روی گزینه ثبت نام جدید کلیک کنید.

 

03-%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86.jpg

 

با انتخاب این گزینه لازم است با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور حساب بآشگاه خود، ثبت نام کد بورسی را شروع کنید.

 

04-%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86.jpg

 

ثبت کد ملی به این صورت که در صورتی‌که عضو بآشگاه کارگزاری آگاه نیستید، لازم است در صفحه ورود، گزینه “ثبت نام جدید” را انتخاب کنید و پس از انتخاب این گزینه با وارد کردن کد ملی برای شروع ثبت نام اقدام کنید.

در صورتی که کد ملی وارد شده پیش از این توسط شخص دیگری ثبت شده باشد، امکان ثبت نام جدید برای متقاضی ممکن نیست.

 

گام چهارم:

سجام رایگان

  • مشخصات فردی خود را مطابق با آنچه که در فیلدها آمده پر کنید
  • در این مرحله شما در سایت آگاه اکسپری قرار دارید . برای انجام یا پیگیری ثبت نام خود نام کاربری و رمز عبور انتخاب کنید . توجه داشته باشید که این نام کاربری و رمز عبور مربوط به سایت آگاه اکسپرس می باشد.

 

نکته مهم: نام کاربری و رمز عبور را حتما درجایی یاداشت کنید.

 

گام پنجم:

سجام رایگان

  • در ادامه سایر اطلاعات هویتی خود را در فیلد های مربوطه وارد کنید
  • در قسمت سری و سریال شناسنامه هم مطابق با آنچه در شناسنامه شما درج شده ، اطلاعات را وارد کنید . در صورتی که نمیدانید سری و سریال شناسنامه چیست از راهنمایی تصاویر زیر استفاده کنید.
  • در قسمت نشانی هم سعی کنید از خط فاصله و یا نقطه ، ویرگول و …. استفاده نکنید برای ایجاد فاصله از Space استفاده کنید. به طور مثال آدرس را به این صورت وارد کنید . ( تهران خیابان ولیعصر خیابان یزدان پناه و …… )

 

سجام رایگان

 

گام ششم:

سجام رایگان

  • در این قسمت موارد ستاره دار را می بایست حتما پر کنید
  • در صورتی که شغلی ندارید ، خانه دار و یا دانشجو هستید میتوانید آدرس و اطلاعات منزل را به عنوان آدرس و … محل کار وارد نمایید

 

گام هفتم:

سجام رایگان

  • در این گام بایستی شماره حساب و کد شبای خود را وارد نمایید . اطلاعات ضروری در این قسمت عبارتند از
  • نام بانک
  • نوع حساب ( سپرده کوتاه یا بلند مدت ، قرض الحسنه و … )
  • نام شعبه و کد شعبه
  • شماره حساب و کد شبا ( شماره ی کارت بانکی شماره ی حساب نیست . در این خصوص دقت نمایید )

نکته: در صورتی که هر کدام از اطلاعات زیر را نداشته باشید میتوانید به صورت آنلاین آنها را بدست بیاورد و با مراجعه به وبسایت بانک خود همه ی اطلاعات مربوط به حساب خود را به راحتی و در چند دقیقه بدون مراجعه حضوری به بانک بدست آورید . در بسیاری از بانک ها شماره حساب شما در پیامک های واریز و برداشت ارسالی برای شما درج شده است

  • در قسمت بارگذاری تصویر شناسنامه و کارت ملی لازم نیست چیزی بارگذاری نمایید . در صورتی که در دسترس نبودند به هنگام مراجعه حضوری میتوانید مدارک خود را ارائه کنید

 

گام هشتم:

سجام رایگان

در این مرحله اطلاعات وارد شده خود را بررسی نمایید

 

گام نهم:

سجام رایگان

در این مرحله روش مراجعه به شعبه را انتخاب نمایید و بعد از اتمام مراحل میتوانید با در دست داشتن مدارک هویتی خود + آخرین مدرک تحصیلی ( اختیاری ) به کارگزاری مراجعه نموده و احراز هویت خود را انجام دهید

 

گام دهم:

13-%D8%B3%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86.jpg

 

با توجه به الزامی بودن ثبت نام سجام برای صدور کد بورسی، در سامانه آگاه اکسپرس آگاه علاوه بر ثبت نام کد معاملاتی ثبت نام سجام نیز امکان پذیر است.

دراین مرحله کد فعل سازی پنج رقمی به شماره همراه ثبت شده در فرایند ثبت نام ارسال شده و با درج کد توسط متقاضی، مرحله بعد نمایش داده می شود.

 

سجام رایگان

 

در این مرحله هم با انتخاب ثبت نام سجام عملا در سجام و رایگان ثبت نام کرده اید.

 

در این مرحله نیز موفقیت آمیز بودن ثبت نام سجام و پایان آن به متقاضی نمایش داده می شود.

پس از استعلامات مربوطه متعاقباً کد پیگیری ده رقمی برای مشتری ارسال می‌شود که متقاضی باید با در دست داشتن کد سجام و مدارک شناسایی و تحصیلی به مراکز احراز هویت مراجعه کند.

 

 

گام یازدهم:

سجام رایگان

پس از اتمام مراحل ثبت نام روی دکمه ی دریافت فرم های تکمیل شده کلیک نموده و فایل پی دی اف را دانلود نمایید. سپس مطابق با گام دوازدهم اقدام کنید.

 

گام دوازدهم:

پس از اتمام مراحل ثبت نام با در دست داشتن مدارک زیر به شعب کارگزاری آگاه مراجعه نموده و فرایند ثبت نام خود را تکمیل نمایید

در زمان احراز هویت ( به صورت حضوری و غیر حضوری) ارائه مدارک زیر الزامی است:

نکته: هنگام مراجعه به شعبه کافیست با ارائه ی شماره ی ملی خود به متصدی پذیرش پرینت فرم های ثبت نام را دریافت نمایید.

مدارک لازم:

اصل شناسنامه و کپی از تمام صفحات

اصل کارت ملی و کپی از پشت و رو

کپی مدرک تحصیلی ( اختیاری )

 

گام آخر:

راه حل دریافت آنی مزایا و تخفیف ها و جایزه نقدی 10000 تومانی در باشگاه مشتریان کارگزاری آگاه با ثبت کد AS2007 که به این صورت است که در اینجا آن را شرح می دهیم.

"پس از تکمیل ثبت نام طبق راهنمای تصویری" و دریافت کد بورسی جهت تخفیف های آنی و جایزه نقدی 10 هزارتومان و مزایای بیشتر مطابق مراحل زیر:

1. از آدرس زیر به باشگاه مشتریان کارگزاری آگاه ورود نمایید

لینک ورورد به باشگاه مشتریان کارگزاری آگاه

2. برای ورود همان رمز آگاه اکسپرس را برای ورود به باشگاه بزنید.

3. برای ثبت کد معرف در منوی بالای صفحه باشگاه در قسمت معرفی معرف کد AS2007 را وارد کنید و تایید کنید و مزایا و تخفیف های عالی را برای خود دریافت نمایید:

%D9%85%D9%86%D9%88%DB%8C-%DA%A9%D8%AF-%D9%85%D8%B9%D8%B1%D9%81-%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%88%DB%8C%D9%86%D8%AF%D9%88%D8%B2.jpg

کد معرف ارایه شده به شما AS2007 میباشد

 

پس فراموش نکنید در کارگزاری آگاه می توانید در باشگاه مشتریان آگاه از مزایای استثنایی کد AS2007 نیز بهره مند شوید

 

 

صفحه ورود به باشگاه مشتریان کارگزاری آگاه

 

 

آغاز ثبت نام رایگان سامانه سجام در کارگزاری آگاه از این لینک

 

 

 

منبع:

http://stock-market.blog.ir/

 

آموزش های بیشتر:

راهنمای ثبت نام در بورس و ثبت نام رایگان سجام و دریافت کدبورسی

راهنمای جامع خرید عرضه اولیه و ثبت نام در بورس اوراق بهادار

راهنمای جامع آزادسازی سهام عدالت و ثبت نام در بورس اوراق بهادار